valborg 2008

gårdagen började tidigt, vi tog bussen till Svensén och Öland, närmare bestämt Eriksöre vid kl. 16.07.
på bussen träffade vi Henke Larsson, han och Johan blev riktigt bra kompisar och största samtalsämnet var ett fotbollsspel på datorn.
Han bjöd i alla fall in oss till "hans" pub i skogsby, han sa att vi skulle få komma in och sjunga kareoke och att Johan skulle få gratis dricka.
Bussresan tog ca 40 min och när vi hoppade av möttes vi utav Svensén och hans ölandskompisar.
Efter att ha kollat igenom hela huset och träffat mamman i huset slog vi oss ner och började grilla.
Suffe och jag var smarta (för en gångs skull) och hade gjort egen pastasallad, utav tidigare erfarenheter visste vi att grillning inte var våran starkaste sida.

Efter ett par timmar anlände fler tjejer, innan hade det bara varit jag och Suffe och ett 20-tal killar.
Det var Linn ifrån min klass och 4 tjejer till som kom och va med och grillade.
Strax efter det anlände dagens födelsedagsbarn Emma, hon möttes utav fin sång och många kramar.
Vid åtta-tiden var det någon som sa att "bussen går snart", alla packade ihop sina saker och begav sig till busshållplatsen men det visade sig att det dröjde 30 min innan bussen kom.
Väl på bussen beslutade vi oss för att åka hela vägen till Kalmar ist för att hoppa av vid puben i skogsby.
När vi kom till Kalmar begav vi oss till Simon för att kolla på fotboll och gå på toa.
Ï korridoren träffade vi bandet som skulle spela på Söderport, Glizzy Glow, ett hårdrocksband, vilket man kunde se på klädstilen.
Fick ta lite bilder tillsammans med dom men tyvärr hade vi ingen penna så att vi fick ingen autograf, vi fick inte heller deras skiva så vi kunde inte lyssna på låtarna.
Sedan gick vi över till parken där alla fjortisar hängde b.la. min lillebror.
Efter ett tag började det små regna och vi beslutade oss för att åka hem och slippa betala nattaxan.

Ännu en Valborg firad tillsammans med Suffe, fast detta året kommer vi iaf att komma ihåg. :)
Bilder kommer lite senare då suffe har skickat dom till mig.
Tack alla för en väldigt trevlig kväll!


Även grattis till Johanna som också fyllde år denna dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0