Liseberg 08

våran resa började vid 7 på onsdagsmorgonen och slutade vid 11 på torsdagsförmiddagen.
bilresan mot göteborg gick super fort och vi körde inte fel en enda gång.
väl inne på liseberg började vi med att åka lisebergsbanan för att värma upp främst Johan men även oss andra också.
efter lisebergsbanan gick vi direkt på balder och sedan kanonen, johan var skeptisk till båda attraktionerna och skrek som en tjej när vi åkte balder.
sedan åkte vi även kållorado(snygg stavniing), uppsjutet, flomride(?) och hälften av oss körderadiobilar.
vi hade även beslutat oss för att gå gasten, jag fick offra mig(erbjöd mig) att gå först, för att slippa gå sist.
jag blev besviken måste jag säga, när jag gick den i 6:an var vi så rädda att vi grät och så läskig var den inte nu.
vi kollade även på 3D-bion, det var samma sen jag var där sist med Fanny, Amanda och Ebba.
men det var coolt! :)
vi åt även en jätte god mat på Taubecafét, jag åt bakadpotatis med kycklingröra.
Vi var även inne på netto (som låg precis utanför) och försökte hitta ett spel som vi skulle kunna spela i bilen när vi skulle sova, men istället köpte Ted och Johan mackor och skinkost.
Sista gången vi åkte stockarna fick jag sitta fram( jag hade erbjudit mig till det också tydligen?) och jag blev skit blöt rent ut sagt.
bakifrån såg det ut som om jag hade kissat på mig, gulligt!
sedan höll jag på att frysa ihjäl och vi beslutade oss för att packa ihop och åka mot värnamo där vi hade beslutat oss om att spendera natten.
resan dit var mycket längre än vi trodde och tog säkert 2 timmar.
när vi kom fram bäddade vi upp våra madrasser och hade enligt ted väldigt "mysigt". :)
och det kan jag hålla med om, jag, ted och sofia sov där bak medans Johan envisades om att sitta och sova i framsätet.
vi somnade vid 1 och vaknade vid 8, vi tre där bak hade sovit jättegott och var ganska utvilade, johan hade väl sovit ungefär halva natten och var inte utvilad.
resan hem gick fort med ett stopp i emmaboda, så nu har jag varit där också, eller kört igenom.
väl hemma somnade jag direkt på soffan.
här kommer bilder. :)

      
vårat första stopp i värnamo                       ted och johan

      
uppskjutet                                                       3D-bion

      
på väg till värnamo                                        mys i bilen

Tack för en trevlig resa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0